保護自己數據,介紹你用呢 5 個可靠嘅 VPN

石先生雖然係一個近來不活躍的科技博客,但都要同大家講,請你由即日起,使用 VPN 上網,保障自己數據,安全上網。

平時上網

首先,你平時上網嘅時候,最基本嘅上網路線係咁!由你嘅電話,發送訊息俾電訊商(ISP),然後發送訊息去目的地(例如討論區)。最簡單可以望以下 YK@ePrice 畫呢幅圖,好簡單就睇明。

1 個想偷睇你上網紀錄嘅人士,佢係可以截取你 ISP 至 討論區之間的資料,而如果有法庭嘅許可,任何人士都可以向 ISP 要求獲取你上網嘅資料,所以用 VPN 係其中一步保護自己的方法。


VPN

VPN 嘅原理好簡單,就係當你上網時,由 ISP 去 討論區個一程中間加一個 VPN 伺服器。即 ISP 只係知道你去 VPN,而你去左邊個網站或者討論區,ISP 係唔會知道的。要理解也都好簡單,只要望下面呢張圖就得,十分簡單清楚。

千萬不要用「免費 VPN」

要選擇 VPN 有一個好重要嘅原素,就係千萬不要使用免費 VPN。因為你每次使用 VPN,你嘅資料都會經過 VPN 嘅 Server,如果你揀錯 VPN 的話,將自己資料送俾人,仲危險過唔用。

全世界大部份提供「免費 VPN」的公司,無論佢嘅所在地係邊,大部份都被中國資金收購左,而呢個情況係 VPN 界也有共識,認為係一個不尋常的活動,所以大家千萬不要使用「免費 VPN」服務。

千萬不要使用「大學 VPN」

除左不要使用免費 VPN,也不要使用「學校 VPN」,因為大學或任何公營機構的 VPN 均需要實名登入,而登入後經這些 VPN 雖然能夠被終端隱藏 IP Address,但由於你使用的 VPN Server 是學校的,即你的所有加密數據都會有一個 Copy 係大學,即你自己送資料俾大學。

大學作為一個由政府資助,由特首做校監的機構。若有法庭要求,可以將有關數據交予任何人,有關伺服器也相對容易被有心人士於實體伺服器中心攻破控制,如同任其觀看,在實際情況上毫不安全。


5 個較可靠的 VPN 介紹

2. 要用 VPN 有幾個輕易也簡單的選擇,以下提供四個最無痛嘅選擇:

A. Cloudflare 推出的 WARP(Android / iOS App 都有)
由 Cloudflare 推出的 VPN 服務本身有快啲嘅收費版本「WARP+」,有加密,但沒有完全隱身功能(即更換你的 IP Address ),適合普通上網俾錢或入信用卡資料時保障自己,每月港幣 $39。如果唔想俾錢,可以用住 FREE 版本先,下載連結:https://lihi1.me/K9msF

B. AVG VPN(Android / iOS App 都有)
捷克公司都有推出 VPN 服務,隱身功能,加密等 VPN 常設功能,無免費版本,知名公司得來也都平,但捷克公司信唔信得過就睇你自己點睇啦!一年收費 $118。(https://www.avg.com/zh-tw/secure-vpn

C. Norton VPN(Android / iOS App 都有)
美國公司推出的 VPN 服務,隱身功能,加密等 VPN 常設功能,無免費版本,賣點係全球知名大公司。一年收費 $218。(https://hk.norton.com/wifi-privacy


D. ProtonVPN(Android / iOS App 都有)
瑞士公司推出的 VPN 服務,隱身功能,加密等 VPN 常設功能,無免費版本,賣點係有雙 VPN Server 服務(詳解看此)。一年收費 $750。(https://protonvpn.com/

Tor Project

基本上,Tor Project / Tor Browser 算係一個「免費 VPN」服務,但佢因為知名及使用多個 VPN Server,所以你真係無錢俾 VPN 上網,用佢都不失為一個方法。

Tor 嘅原理基本上係咁,你上網會由 ISP 去 VPN 1 再去 VPN 2 再去 VPN 3 然後先去到網站,而由於經得愈多中途站就愈難搵返原點,所以理論上都相對「完全免費 VPN 」安全,也提供了隱身再隱身的能力,下載連結:https://www.torproject.org/

根據斯諾登提供嘅資料,美國軍方可以用電腦硬解部份 Tor Project 嘅加密數據,至於其他非美國軍方的機應該未有咁強嘅能力,但當然部份嘅 Tor Project 接點可能身處 CN HK MO KP IR SY PK CU VN 呢啲地方,所以係使用上也都要設定避開呢到地址嘅 Tor Project Server(教學看此


Tor Browser

Tor Browser 係一個再簡化一層嘅版本,即你只要用瀏覽器就可以享受 Tor 嘅服務,對於懶中之懶來講係最簡單的方法,無論係電腦、Android、iOS 都有得用,記得下載:https://www.torproject.org/download/

未夠的

好啦!用左 VPN 係咪一切好安全呢?其實唔係,因為仲有另外 2 大關口:
1. 你部手機
2. 你嘅上網電話卡

下回再續


本網站文章部份內容由不同公司贊助提供,全部內容均屬個人意見及感受,並不代表任何公司之言論及立場。如需協助或希望獲得更多有關產品資訊, 請直接聯絡該品牌查詢或∕和尋求相關專業意見。如從而引起任何損失或法律糾紛,本人概不負責。

此文章刊載於石先生部落 ;本篇文章包含贊助內容,當您單擊產品鏈接時,我可能會獲得奬勵。